Frihet i en liten burk.

Skrivet 2013-03-20 Klockan 22:00:00

Ni vet när man är nykär? Man ska visa sin bästa sida, vara så sexig som möjligt och sådär "din mamma kommer att älska mig"-charmig. Eller när man bor tillsammans och fortfarande måste försöka hålla fast vid det tidigare nämda för att inte förhållandet ska gå i graven helt? Ni vet vad jag pratar om. Alla har vi varit där. 

Nu är ju inte jag där, just nu. Och let's face it, det är väl kanske den ljusa sidan av singellivet. Jag behöver inte vara fräsch, snygg, charmig och absolut inte sexig - för någon. Jag kan göra vad jag vill, jag kan komma hem när jag vill, jag kan titta på vilken film jag vill, hänga på facebook så mycket jag vill, prata med vem jag vill, festa så mycket jag vill, och äta precis vad fan jag vill. Det är den totala friheten. Här i min lilla etta i Eslöv har jag bara me, myself and I att bry mig på. Jävligt fantastiskt egentligen. Så, istället för att vara bitter i all evighet, har jag bestämt mig för att utnyttja den period som singel jag just nu befinner mig i - på allra bästa sätt.

Så jag har ätit ärtsoppa, två gånger på en dag.


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Skrivet 2013-03-21 Klockan 17:43:29
Skriver under på detta inlägg.

URL: http://grimgoth.blogg.se

Postat av: Hesj

Skrivet 2013-04-20 Klockan 19:08:00
Bra sagt! Hade varit trevligt om den insikten låg närmare till hands än vad den gör. Men riktigt bra skrivet, kul att hitta en blogg som inte handlar om smink eller folks ungar för en gångs skull.

URL: http://inmyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!