Jag har aldrig varit bra på att skriva CV heller.

Skrivet 2013-01-08 Klockan 00:15:00

Så var man där igen. Man gav det en andra chans och står kort därefter själv i väggrenen medan livets regn öser ner över en och man idiotförklarar sig själv som så många gånger förr. Somliga saker lär man sig visst aldrig. Mina älskade och underbara föräldrar gör givetvis allt för att muntra upp mig och få mig att åter inse mitt värde och det faktum att jag klarar det även den här gången. "Du kanske ska börja nätdejta, vidga dina vyer lite, sådant är ju populärt idag." Sagt och gjort, jag blev medlem. Men sen kom man ju till det här med att skriva en presentation...

"Först av allt kan jag väl erkänna att jag är här för att mina mamma är trött på att jag får hjärtat krossat av rockstjärnor. För det andra är jag jävligt värdelös på allt som har med dejting att göra, så istället för att skriva en sötsliskig presentation om vilken underbar svärmorsdröm jag är som är positiv, driven och romantisk och gillar långa strandpromenader går vi väl direkt till sanningen.

Sarkasm är mitt största vapen. Jag är bruden som alltid lyckas hamna i trubbel (läs: supa bort hela sin packning på en kryssning alternativt dra till sig uppenbart dåliga människor). Jag litar inte på någon och tror samtidigt gott om alla, vilket också säger något om min dubbelmoral och lindriga schizofreni. Jag har ett jävla humör och är envis som en åsna. Jag har en mental ålder som pendlar mellan 3 år på grund av mitt humör och rastlöshet, till alldeles för gammal på grund av dåliga erfarenheter. Jag hatar att prata känslor men grinar till tonårsfilmer. Jag har en fetisch för män i långt hår som kan lira musik. Jag älskar att sjunga men är i närheten av tondöv. Jag är rökare och anser att öl är livets dryck. Jag har en gypsy soul och kan därför aldrig nöja mig med livet utan måste alltid ha mer.

I övrigt jobbar jag som telefonterrorist vilket passar mig och min mundiarré jävligt bra. Jag studerar journalistik och jobbar även som frilansande skribent. Jag skämtar gärna på andras bekostnad och är trots min tanke om att alla människor är lika värda väldigt dålig på att agera PK.

Och så har jag ett gott hjärta, det säger mamma i alla fall.

Har jag inte skrämt iväg dig än, är du välkommen att skriva."


Helt ärligt mamma. Jag tror inte det är någon som nappar på det här.



Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Skrivet 2013-01-08 Klockan 10:12:27
Underbar presentation av dig och jag tror fan visst du får napp.
Detta måste du hålla rapport om. ;)

URL: http://grimgoth.blogg.se

Postat av: RockyRoute

Skrivet 2013-01-09 Klockan 15:30:21
Jag hade absolut dejtat dig, haha! ;)

URL: http://RockyRoute.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!