Vem är det nu som är en dålig förälder va?!

Skrivet 2012-12-04 Klockan 13:28:01

Ännu en trist konversation om hur mycket tv-spel och filmer som innehåller våld förstör barn och gör dem till typiska finländare som skjuter huvudet av folk de är arga på.

Båda mammorna är överens om att de minsann inte tänker fostra några mördare och därför kommer de inte låta sina barn få se på sådant innan de är myndiga och helt enkelt själva får bestämma om de vill klubba ner folk med en yxa eller inte.

Jag ville inte göra henne upprörd så jag sade inget. Men den ena mammans son satt utan hennes vetskap och stirrade på tågets tv-skärmar. De visade nyhetsinslag. Om krig. Det var några som sköts. Och en och annan bilbomb. Borde jag ringa polisen och få honom gripen redan nu? Så vi slipper gå igenom hela processen där han ska växa upp och bli pissed off och ha ihjäl någon först, tänker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!