Bara för att jag inte tror på Gud betyder det inte att jag inte offrat mig för honom.

Skrivet 2012-12-04 Klockan 22:28:24

I min grupp på jobbet är största delen (det vill säga alla utom jag och typ en till) muslimer. Inget ont om det, absolut inte. Men nu ska det ju planeras julledighet och sådant där. Och, ja, jag tycker väl ändå att jag har lite företräde där. Den 23e är det ingen som, av självklara skäl, vill jobba. Eftersom att jag är kristen anser jag dock att jag har lite förtur just där i alla fall. Faktiskt. Men tydligen har jag inte det för att jag inte tror på Gud. Jag gick fan på kyrkans barntimmar!? Gjorde ni andra det va? Nej just det. Så på frågan vem som offrat sig mest för religionen så är det utan tvekan jag. Så därför borde jag få ledigt faktiskt.

Jag satt fan och lyssnade i TIMMAR när läraren flyttade filtdockor och yrade som en påverkad knarkhund om en man som gick på vatten. Ett offrande som för övrigt förtjänar en tv och xbox 360 i julklapp. Så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!